dilluns, 7 d’agost del 2017

Us recomanem... Llibres. Infantil.

Descobrint les novetats...
L'Illa de Paidonèsia d'Oriol Canosa
; il·lustracions de Gabriel Salvadó.

Premi Josep M. Folch i Torres, 2016.

Nenes i nens, 
Em dic Nicolau, tinc nou anys i m'acabo d'independitzar dels pares. Concretament, visc en una illa deserta al mig del Carib. Una illa on no hi ha mestres, ni pares, ni ningú que em digui què haig de fer. Em passo el dia jugant a la platja, banyant-me, dormint, corrent i saltant pel bosc. Bé, de fet no és ben bé un bosc, perquè tota l'illa no fa gaire més que un camp de futbol. Més aviat és com un jardinet. Oi que pinta bé? Doncs us convido a tots aquells que vulgueu a venir a viure amb mi.
L'única condició és tenir menys de dotze anys i ganes de passar-s'ho bé. 
Vinga, fugiu de casa, veniu al Carib!
Una abraçada.
Nicolau Rouretort.

Una aventura epistolar, tot és narrat a través de les cartes que s'envien els diversos personatges, en un to desenfadat i condescendent.
El protagonista, en Nicolau Rouretort, un nen de nou anys, abandona el creuer que comparteix amb els pares, avorrit i cansat d'aguantar les seves discussions, i decideix instal·lar-se en una petita illa deserta del Carib.
Des d'aquesta illa comença a fer crides als infants de tot el món, infants que van omplin l'illa, i funden Paidonèsia, un estat que construiran amb peticions ben poca-soltes, i que serà reconegut fins i tot per les Nacions Unides. Els adults no hi podran fer res i la cosa s'anirà embolicant...