dimecres, 14 de juny de 2017

Us recomanem... Llibres de viatges.

Descobrint les novetats...
New York, New York... de Javier Reverte.

En Javier Reverte, després de guanyar el premi Lara de novel·la, va decidir llogar un estudi al Carrer 54 i viure tres mesos a la gran ciutat de New York
En aquest llibre ens narra aquesta experiència, i ho fa en forma de diari, de manera amena i amb tocs d'humor. Ens explica la història de la ciutat, ens descriu els seus barris més coneguts (Harlem, el Village, el Midtown, Hell’s Kitchen, Chinatown, Broadway, Brooklyn… ) però també ens parla dels racons menys coneguts, com la vida que envolta als seus dos rius, espais que ha descobert fent grans passejades.

Javier Reverte, el gran referente de la literatura de viajes, nos lleva a la ciudad más cosmopolita del mundo: Nueva York.
La megalópolis de nuestros días, la ciudad de las ciudades, la ciudad que nunca duerme, Nueva York, es el hogar del nuevo libro de Javier Reverte. Después de una estancia en la urbe de varios meses ininterrumpidos, en los que el autor dedicó todo su tiempo tan solo a escribir y pasear las calles neoyorquinas, este texto va contándonos el día a día de una metrópoli fascinante y cargada de energía, que al habitarla nos ofrece casi siempre una visión llena de vitalidad.
En su inimitable estilo, Reverte nos cuenta la historia de la ciudad, nos describe sus barrios -Harlem,el Village,el Midtown,Hell’s Kitchen,Chinatown,Broadway...-, se asoma a sus rincones menos conocidos, pinta sus dos ríos, habla de los escritores que han trabajado sobre ella, camina Manhattan de arriba abajo y de lado a lado, y nos retrata otros barrios cercanos, como Brooklyn y la isla de Roosevelt. Es un libro escrito con amenidad, humor, ternura y al que invade un aroma de extravagancia y un sonido sutil de trompeta de jazz.


Text extret de la contraportada del llibre.